در ماه دوم بارداری چی بخوریم؟!

تاریخ انتشار : ۰۱/۰۳/۱۴۰۲

فهرست مطالب

به به مبارکه شما تازه متوجه بارداری خود شده اید و تقریبا دو ماهه هستید. اولین سوال در ذهن این است که در ماه دوم بارداری چی بخوریم؟ چی برام ضرر داره و نباید بخورم چون ممکنه باعث سقط جنین شود. در این مقاله ما بهتون میگیم که از پنج تا هشت بارداری چه خبره؟ چه نکات تغذیه ای را بهتره رعایت کنید.

در ماه دوم بارداری چی بخوریم؟

ماه دوم بارداری شامل هفته پنجم تا هشتم بارداری میشه که باهم در مورد اتفاقات این هفته ها و تغذیه مناسب هر هفته صحبت میکنیم:

تغذیه هفته پنجم بارداری:

در این هفته قلب کنجد شما شروع به تپیدن میکنه، بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ بار در دقیقه!! احتمالا در این هفته شما متوجه میشین یه تو دلی بامزه دارین…

یادتون باشه ما رو بی خبر نذارین …

🛎️مصرف دمنوش ها، دمنوش غلیظ زعفران، گلپر، مصرف عرقیجات در این هفته ممنوع است. در سه ماهه اول بارداری در مورد خوراکی هایی که قاعده آور هستند باید دقت کنید. کلیه عرقیجات گیاهی و اغلب چاشنی ها ممنوع است اما عرق نعنا مجازه !! دمنوش های گیاهی به جز دمنوش سیب و به و زنجبیل غیر مجاز هستند.

تغذیه هفته ششم بارداری:

 

در ماه دوم بارداری چی بخوریم

کنجد شما درون ساک بارداری یا کیسه زرده قراد دارد، ریتم ضربان قلب کوچکش منظم تر شده، صورت قشنگش هم در حال تشکیل شدن هست مثل دهان، چشم و گوش … شاید باورتون نشه اما انگشتای دست و پاش هم تشکیل شده …

در این هفته بهتره منابع پروتئینی بیشتر مصرف بشه مثل مرغ ، تخم مرغ، ماهی ، آووکادو، حبوبات و …. این هفته زمان تشکیل شدن قلب جنین است بهتره برای رشد قلب جنین منابع کلسیم مانند شیر و ماست، منابع مس مانند گوشت و ماهی و قارچ و حبوبات، منابع تیامین مانند نخود، لوبیا، جوانه گندم و جودوسر استفاده شود.

تغذیه هفته هفتم بارداری:

در ماه دوم بارداری چی بخوریم

جفت حسابی در حال تولید هورمون هست، تهوع، یبوست و خیلی از عوارضی که در این هفته ممکنه براتون ایجاد شود زیر سر همین هورمون های بارداریه.
البته همین هورمون های ناقلا هستن که به حفظ بارداری کمک میکنن پس ازشون ناراحت نشین،.

در این هفته بهترین گزینه ها برای کاهش حالت تهوع گوجه فرنگی، پرتقال، اسفناج، کراکر نمکی، ژله خنک، رب انار ، نان سوخاری، مرغ کبابی، پنیر نمکی و …. هست.

تغذیه هفته هشتم بارداری:

این هفته می تونین به سونوگرافی مراجعه کنین و ببینید قلب تشکیل شده است. رشد مفاصلش، آرنج، مچ دست و پا، از این هفته شروع میشه.. همه اعضای اصلی داخلی بدنش در جاهای خودشون قرار میگیرن ولی حالا حالا ها برای کامل شدن وقت لازم دارن

در این هفته بهترین گزینه ها ماهی سالمون یا قزل آلا مزه دار شده با زنجبیل، سوپ کدوحلوایی، مصرف روزانه گردو و کشمش و مویز است . مصرف ماهی به رشد مغزی جنین و هوش او بسیار کمک میکنه و حتما سعی کنید دو بار در هفته مصرف ماهی داشته باشید. البته باید توجه کنید که ماهی های کم جیوه استفاده کنید. هر چی ماهی کوچک تر باشه و پرورشی سطح جیوه آن کمتر است. ماهی های جنوب و بزرگ اغلب مقدار جیوه بیشتری دارند.

و اما رژیم سه ماهه اول بارداری اومادایت

می دونم یکی از دغدغه های مامان باردار مخصوصا در سه ماهه اول بارداری اینه چی بخورند برای جنین خوب باشه و یا مواد غذایی که خطر سقط جنین را بیشتر میکنه بشناسند. سه ماهه اول بارداری دوران حساس و شکل گیری مغز جنین است باید محتاط باشند.

❌اگر نگران این هستی که نکنه همه مواد مغذی و مقوی به جنین نرسه…

❌اگر ویار و حالت تهوع شدید دارید…

❌ اگر میخوای یه برنامه غذایی داشته باشی که همه مواد مغذی داخلش گنجانده باشه

رژیم بارداری سه ماهه اول بارداری را از دایرکت یا واتس اپ ۰۹۰۳۸۰۲۰۴۳۵ تهیه کنید

یک نظر در “در ماه دوم بارداری چی بخوریم؟!

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.