رژیم غذایی مادر برای رفلاکس نوزاد

تاریخ انتشار : ۰۸/۱۱/۱۴۰۱

فهرست مطالب

یکی از مشکلات مامان ها اینه که نی نی هر چی میخوره بالا میاره. میخوام امروز در مورد رژیم غذایی مادر برای رفلاکس نوزاد صحبت کنیم و ببینم  درمانی داره یا نه؟

اصلا رفلاکس به چی میگن؟!

ریفلاکس به معنی برگشت محتویات معده به داخل مری و گاهی داخل حلق و دهان گفته میشود. در نی نی ها حلقه ماهیچه ای میان مری و معده که اسفنکتر تحتانی مری نام دارد. هنوز کاملا رشد نکرده است. این مسئله موجب میشود که اسفنکتر تحتانی مری در زمان نامناسب باز شود و محتویات معده به سمت بالای مری نی نی جریان پیدا کند. دو‌نوع ریفلاکس هست:

۱. ریفلاکس فیزیولوژیک:

معمولا خروج شیر از دهان زمانی که بعد از شیردهی، بدون فشار و حجم کم باشه و بصورت پنیری ریفلاکس فیزیولوژیک گفته میشه. نیاز به درمان ندارد.

۲. ریفلاکس پاتولوژیک:

اگر مقدار شیر زیاد باشه، با فشار و بیش از سه تا چهار دفعه در ۲۴ ساعت تکرار بشه، معمولا ریفلاکس پاتولوژیک است و نیاز به رژیم (رژیم غذایی مادر برای رفلاکس نوزاد) و درمان دارد.

علائم رفلاکس نی نی

  • کمانی شدن پشت نوزاد هنگام غذا خوردن و یا بعد از آن
  • تحریک پذیری مخصوصا بعد از خوردن غذا
  • کم غذا خوردن و امتناع از غذا خوردن
  • مشکلات تنفسی مانند خس خس سینه، آپنه و گرفتگی بینی و سرفه مزمن
  • درد شکم و مشکل بلع
  • اختلال در وزن گیری و عدم زشد کافی
  • عفونت گوش
  • عق زدن

رژیم غذایی مادر برای رفلاکس نوزاد

درمان رفلاکس ها:

رفلاکس فیزیولوژیک: معمولا به علت زیاد شیر دادن هست و یا اینکه آروغ نی نی خوب گرفته نمیشه. اختلال وزن گیری ندارن و چه بسا اضافه وزن هم دارن.

درمانش: حجم شیردهی در هر نوبت کم و تعداد دفعات بیشتر شود. در واقع تا هنگامی که نی نی شما سالم و راضی است و به خوبی رشد میکند. رفلاکس نگرانی ایجاد نمیکند. فرزند شما به احتمال زیاد این مشکل را پشت سر میگذارد.

درمان رفلاکس پاتولوژیک:

زمان شیردادن وضعیت نیمه نشسته به نی نی داده شود و کلا پانزده دقیقه هم بعد از شیردهی، پوزیشن نیمه حفظ شود و بعد از آن نی نی بالا و پایین نشه و فشاری به شکم وارد نشه.

اگر با رعایت نکته بالا بهتر نشد نیاز به درمان دارویی و رژیم غذایی مادر برای رفلاکس نوزاد می باشد.

رژیم غذایی مادر برای رفلاکس نوزاد

یکی از شایعترین دلایل ریفلاکس نی نی نوع تغذیه مادر در دوران شیردهی هست. رژیم غذایی ضد ریفلاکس اومادایت به شما میگه چی مجازه چی باید بخورید و چی نخورید…این رژیم غذایی به شما میگه چه غذاهایی رفلاکس نوزاد را تشدید میکنه بهتره چه غذاهایی را محدود کرد. در کنار رژیم غذایی رفلاکس به شما میگه برای کاهش وزن بدون کم شدن شیر مادر چیکار باید کرد؟ چه روشی برای افزایش کمیت و کفیت شیر وجود داره.

در کنار رژیم به شما دو تا کانال معرفی میشه. در یکی از کانال ها بهتون غذای کمکی برای شروع نی نی مبتلا به رفلاکس معرفی میشه و ایده غذایی میگیرید. در کانال دیگه بازی های هوش کودک بهتون معرفی میشه که در هر سن بهتره با نی نی چه بازی هایی برای افزایش خلاقیت و مهارت هاش انجام بشه. شما در واقع با رژیم غذایی یک پکیج کامل دریافت میکنید که دغدغه های شما مامان ها را میتونه کمی کاهش دهد.

جهت دریافت رژیم ضدرفلاکس میتونید به دایرکت مراجعه و یا با شماره واتس اپ ۰۹۰۳۸۰۲۰۴۳۵ در تماس باشید. در طول رژیم به مدت دو ماه شما پشتیبانی دارید و می تونید سوالات خود را از متخصص تغذیه و متخصص اطفال مجموعه بپرسید. با رژیم غذایی مادر برای رفلاکس نوزاد در کنار شما هستیم تا مشکلات و نگرانی های شما را برطرف کنیم.

❌اگر دسترسی به فیلتر شکن ندارید، براحتی از سایت رژیم را تهیه کنید

یک نظر در “رژیم غذایی مادر برای رفلاکس نوزاد

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.