قطع شیر شب

تاریخ انتشار : ۰۳/۱۲/۱۴۰۲

فهرست مطالب

قطع شیر شب واجبه! شیردهی شبانه در بالای شش ماهگی و قبل از یکسالگی باید قطع بشه!

«چه شیشه! چه شیر مادر!»

قطع شیر شب نوزاد با چند راهکار:

چند تا بدی که شیردهی شبانه داره:

۱. هورمون رشد  توی خواب ترشح میشه، بیدار شدن مکرر شبانه برای شیر خوردن، باعث اختلال در ترشح هورمون رشد میشه هورمون رشد در قد کشیدن بچه ها دخالت داره.

۲. باعث میشه بچه صبح بیدار میشه، سیر باشه و صبحانه خوب نخوره.چون شیر مادر و شیرخشک حاوی قند بالایی هست، با شیردهی مکرر انگار همیشه یه آبنبات گوشه لپ بچتون هست. دندوناش خیلی زود خراب میشه.

قطع شیر شب سخته؟

بله ، اما اگه تا قبل از یک سالگی باشه راحتتره

توجه کنید: گاهی بچه ها شرایط خاصی دارن  که پزشک متخصص کودکان صلاح میدونه این زمانبندی را جابجا کنه.

روش های مختلفی برای قطع شیر شب وجود داره، فقط توجه کنید که باید صبور باشید و این پروسه ممکنه ۳ تا ۴ هفته زمان ببره.پس اصلا ناامید نشید.

منظور از قطع شیر شب اینه کودک حداقل ۷ تا ۸ ساعت خواب ممتد داشته باشه. البته این میزان خواب با افزایش سن بیشتر میشه و اصلا نگران افت قند خون کودک نباشید.

نوزادان معمولا فقط تا یک ماهگی نیاز دارند که هر دو سه ساعت از خواب بیدار بشن و شیر بخورن و از این زمان به بعد فواصل شیردهی را بیشتر کنید تا راحتتر بچه را برای قطع شیر شبانه آماده کنید.

اما حالا چیکار کنیم ؟!

اگر کودک شما بیش از ۵ دقیقه زیر سینه مادر شیر میخوره سعی کنید هر دو شب یک بار ۲ تا ۳ دقیقه از تایم شیر خوردن همان وعده ای که قراره حذف بشه، کم کنید و زمانی که به کمتر از ۵ دقیقه در آن وعده رسید ، میتوان آن وعده را حذف کرد.

🔔توجه :

دقت کنید کودک در قطع شیر شبانه درگیر بیماری یا دندان درآوردن و یا جداکردن اتاق خواب و … نباشه.

🔔 این کار فقط صبوری و مداومت میخواد بعد از چند شب کودک تسلیم میشه نگران نباشید، اگر گریه کرد و شیر شب میخواست پدرش آرام کنه ، چون مامان براش حکم شیر رو داره.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.