5 میان وعده عالی برای وزن گیری جنین

تاریخ انتشار : ۲۲/۱۲/۱۴۰۱

فهرست مطالب

مامان های عزیزم بیشتر وزن گیری جنین از هفته ۲۸ به بعد بارداری شروع میشه و از هفته ۳۲ به بعد به اوج می رسه. باید در سه ماهه سوم حواستون بیشتر به نوع تغذیه جنین باشه تا جنین وزن بگیره . سریعترین راه برای افزایش وزن جنین داشتن برنامه غذایی پرپروتئین است. در سه ماهه سوم مادر هم افزایش وزن خواهد داشت باید بدانید که چه مواد غذایی استفاده کنید که جنین وزن بگیره اما مادر وزنش زیاد بالا نره…

در رژیم های غذایی وزن گیری جنین اومادایت مراقب هستیم مادر بیش از اندازه وزن نگیره و الکی چاق نشه و در عوض جنین بیشترین وزن گیری را داشته باشه. مهم نیست که شما زیاد غذا بخورید مهم اینه چه مواد غذایی را باید بیشتر مصرف کنید . چه مواد غذایی را کمترین مصرف را داشته باشید.

توجه توجه !!

در کنار داشتن برنامه غذایی مفید و متنوع باید استرس را کاهش دهید. استراحت کافی داشته باشید برای خونرسانی بهتر به جنین ساعاتی از روز را به پهلوی چپ بخوابید. داشتن آرامش و انرژی مثبت بیشترین کمک را خواهد کرد. تنها کسی که بدرستی و با دقت میتونه برای شما برنامه غذایی وزن گیری جنین را تنظیم کند، متخصصین تغذیه هستند. رژیم درمانگر به شما میگه چه مکمل و پودری به رشد جنین کمک میکنه و چه نوع برنامه غذایی با توجه به شرایط بدن شما و جنین مناسب است. پس دنبال کسی باشید که در حیطه فعالیت خود تخصص کافی را داشته باشد.

یه نکته جالب بگم….

جنین تا ۱۶ هفتگی فقط سلول هاش تکثیر پیدا میکنه بعد از اون یعنی از ۱۶ هفتگی تا ۳۲ هفتگی هم تعداد سلول ها زیاد میشه و هم سلول ها بزرگتر میشن. بعد از ۳۲ هفته هم فقط سلول ها بزرگتر میشود یعنی چاق تر میشن.

وزن جنین تا ۱۵ هفتگی، حدودا روزی ۵ گرم اضافه میشود. از ۱۵ هفتگی به بعد روزی ۱۵ تا ۲۰  گرم اضافه میکند. از ۳۴ هفتگی به بعد روزی ۳۰ تا ۳۵ گرم وزن میگیرد. پس این هفته های پایانی برای جنین خیلی اهمیت داره..

۵ میان وعده عالی برای وزن گیری جنین

مهمترین عامل در وزن گیری جنین غذای مادر است و مهم است که مادر در وعده های اصلی و میان عده ها چی میخوره . در اینجا این میان وعده ها خیلی به وزن گرفتن جنین مخصوصا در ماه آخر بارداری کمک کننده است:

✔️ماست ایسلندی + یک قاشق غذاخوری دانه چیا+ موز

✔️نان تست + دو عدد تخم مرغ + گوجه

✔️یک پیاله ماست یونانی + دو عدد گردو + یک قاشق غذاخوری کشمش+ کمی روغن زیتون

✔️کینوا پخته + لوبیا سفید پخته+ یک عدد خیار و‌گوجه + ۳۰ گرم پنیر فتا

✔️ نان تست+ یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی+ یک عدد موز بارکمی کنجد و عسل

بطور کلی ترکیب حبوبات و مغزیجات خیلی کمک کننده هستند. لبنیات را سعی کنید پرپروتئین استفاده کنید. باید مادر مواد غذایی کمک کننده به وزن گیری جنین را بشناسد. مثلا احتمالا شنیدید که دلستر به وزن گیری جنین کمک میکنه اما آیا خوردن دلستر واقعا کمک کننده هست!!! آیا قند مادر باردار را بالا نمیبره؟ چه مواد مغذی در دلستر هست که وزن جنین را بالا میبره؟ یا خوردن زیاد بستنی چه کمکی میتونه به رشد جنین بکنه.

در عوض مصرف مواد غذایی پر از پروتئین و فیبر مانند میوه های خشک و آجیل بسیار کمک کننده هست.

رژیم وزن گیری جنین اومادایت

در رژیم های وزن گیری جنین میان وعده ها بهمراه وعده های اصلی بصورت منو باز و گزینه ای طراحی شده است. رژیم غذای سفره هست و اجباری در انتخاب غذاها نیست. نوع غذا و تغذیه روی وزن گرفتن جنین بسیار موثر است.

جهت دریافت رژیم های وزن گیری جنین به واتس اپ ۰۹۰۳۸۰۲۰۴۳۵ مراجعه کنید…. در صورت نداشتن فیلتر شکن میتونید رژیم را از صفحه اول سایت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.