مصرف کنجد در بارداری مجازه؟

تاریخ انتشار : ۲۲/۰۸/۱۴۰۲

فهرست مطالب

کنجد در بارداری یکی از مواد غذایی است که ممکن است برای بعضی از زنان حامله سوال باشد. کنجد دارای خواص مفیدی برای سلامتی است، اما آیا مصرف آن در دوران بارداری مناسب است؟ در این پست به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

کنجد چیست؟

کنجد یک گیاه روغنی است که دانه‌های آن به عنوان یک ادویه یا یک ماده خوراکی استفاده می‌شود. کنجد دارای پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است که برای رشد و توسعه جنین و سلامت مادر مفید هستند.

مزایای کنجد در بارداری

برخی از فواید کنجد در بارداری عبارتند از:

– کاهش فشار خون: کنجد حاوی پتاسیم است که به تعادل فشار خون کمک می‌کند. فشار خون بالا یک عامل خطر برای پره‌اکلامپسی است که ممکن است باعث عوارض جدی برای مادر و جنین شود.

– تقویت استخوان‌ها: کنجد منبع خوبی از کلسیم است که برای سلامت استخوان‌های مادر و جنین ضروری است. کمبود کلسیم ممکن است باعث شود توده استخوانی مادر کاهش یابد و جنین نقص تولید استخوان داشته باشد.

– بهبود گوارش: کنجد دارای فیبر است که به حرکت روده‌ها و جلوگیری از یبوست در دوران بارداری کمک می‌کند. یبوست یک مشکل رایج در زنان حامله است که ممکن است باعث دردهای شکم و هموروئید شود.

حالا کنجد در بارداری مجازه ؟ روغن کنجد چطور؟

این تصور که کنجد در دوران بارداری خطر دارد چیزی جر یک باور غلط نیست. برخی پزشکان معتقدند که مصرف غذاهایی مانند کنجد که گرمای بدن را بالا میبرند باعث سقط جنین یا زایمان زودرس خواهد شد. اما برای اثبات این عقیده شواهد علمی وجود ندارد.

  • دانه های کنجد سرشار از مواد مغذی چون آهن، پروتئین، فیبر، گلسیم، منیزیم و پتاسیم است که برای مادر و جنین بسیار مفید است.
  • اما مانند هر ماده غذایی دیگری زیاده روی در مصرف آن قطعا همراه با عوارض هست.

نتیجه گیری در مورد مصرف کنجد در بارداری

پیشنهاد می شود در سه ماهه اول بارداری کنجد مصرف نشود. زیرا باعث حالت تهوع میشه. اما در مابقی ماهها در حد تعادل هیج مشکلی ندارد. روغن کنجد هم مجاز است.

رژیم بارداری اومادایت

🌸 اگر میخوای همه این مواد غذایی گفته شده، در غالب برنامه غذایی و منو روزانه و بصورت تغذیه دوران بارداری ماه به ماه در اختیارتون قرار بگیره، رژیم بارداری اومادایت را تهیه کنید.

🌸 در رژیم های بارداری اومادایت هر ماده غذایی مورد نیاز برای رشد وزنی و قدی ، هوش و مهارت جنین لازمه در رژیم ها گنجانده شده است.

👩🏻‍⚕️دریافت رژیم بارداری از سایت یا واتس اپ ۰۹۰۳۸۰۲۰۴۳۵ و یا تلگرام ۰۹۳۵۵۵۷۸۵۶۷

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.