خوردن ترشی در بارداری

تاریخ انتشار : ۱۵/۰۹/۱۴۰۱

فهرست مطالب

ترشی در بارداری

در مورد مصرف ترشی در بارداری زیاد سوال پرسیدید. ترشی ارزش غذایی خاصی ندارد. محتوای بالای نمک در ترشی بالاست که اگر مرتب و زیاد مصرف بشه ضرر خواهد داشت. نمک بالا باعث افزایش فشار خون و کمبود آب بدن مادر میشود.

تا زمانی که در مصرف ترشی زیاده روی نشود، ضرری برای مادر و جنین ندارد. در حقیقت، خوردن ترشی در حد اعتدال توصیه میشه.

موارد احتیاط در مصرف ترشی

در بارداری مشکلات معده مثل سوزش سر دل بسیار شایع است که ترشی این وضعیت را بدتر میکنه. ترشیجات برای مبتلایان به زخم و ورم معده و اثنی عشر و ریفلاکس مضر است

دقت کنید ترش و شوری را همراه غذا بخورید و با شکم خالی مصرف نشود.

آیا ترشی در بارداری جنین را زشت میکند؟

احتمالا از برخی مادرها و مادربزرگ ها شنیده اید که در بارداری ترشی نخور بچت زشت میشه!! اما آیا این گفته حقیقت دارد؟

از نظر علمی ماده غذایی خاصی یافت نشده است که بتواند جنین را زشت کند. همواره به یاد داشته باشید که زشت یا زیبا شدن جنین به مجموعه ژنتیکی بستگی دارد که از شما و پدرش به ارث می برد. بسته به ژن هایی که به او انتقال می دهید و این که کدامیک غالب بوده و فعال شوند، فرزندتان شبیه یکی از شما یا اقوام نزدیکتان خواهد بود.

خوردن ترشی در بارداری و جنسیت جنین

آیا هوس ترشیجات نشان دهنده جنسیت خاصی است؟ باید به شما بگوییم که گرچه مادربزرگ ها اعتقاد دارند که هوس ترشیجات نشانه ای از پسر بودن جنین است اما هنوز هیچ یافته علمی این مساله را تایید نمی کند.

مصرف ترشی در دوران شیردهی

رژیم غذایی شما در طمع شیر اثر می گذارد. بهتره مادر خوردن ، ادویه جات و ترشی را محدود کند. اگر نوزاد رفلاکس و نفخ دارد باید مواد غذایی اسیدی و ترش محدود شود.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.