در ماه چهارم بارداری چی بخوریم؟!

تاریخ انتشار : ۲۰/۱۱/۱۴۰۲

فهرست مطالب

در ماه چهارم بارداری چی بخوریم؟!( از هفته ۱۳ تا ۱۷ بارداری چه خبره؟!)

هفته ۱۳ از ماه چهارم بارداری:

کنجد شما میتونه انگشت شستش رو بدون مکیدن در دهان بذاره.دیگه از این هفته به بعد جفت انقدر تکامل پیدا کرده که نیازی به هورمون های بارداری نیست.

از این هفته کنجد شروع به بلع مایع آمنیوتیک میکنه.

تغذیه مناسب:در این هفته ممکنه دچار یبوست شوید. از مواد غذایی فیبردار استفاده کنید. مانند فرنی جودوسر، برنج قهوه ای، زردالو، الو و … .

اگر نفخ زیاد دارید: قرص مینت نعنایی باریج اسانس را استفاده کنید . یا شربت لاکسی ژل.

هفته ۱۴ بارداری از ماه چهارم بارداری:

انگشتای دستش به خوبی جمع میشن و می تونه دستش رو مشت کنه.دست هاش از مچ و آرنج به خوبی خم و راست میشن .از این هفته به بعد یه سری عوارض بارداری فروکش میکنن و اوضاع بهتر میشه .

تغذیه مناسب:در این هفته عوارض بارداری کمتر شده میتونید مواد غذایی مقوی و مغذی را شروع کنید مثل میوه های خشک و کنجد، خرما و انجیر و کشمش، آبگوشت، جوجه کباب و ….

هفته ۱۵ بارداری از ماه چهارم بارداری:

بدن کنجد شما موهای کرکی درمیاره که بهش جانوگ گفته میشه.موهای سرش رو هم رشد میکنه و ضخیم تر میشه و مژه ها و ابروهاش هم ظاهر میشن.

تغذیه مناسب این هفته:برای رشد موهای نی نی در این هفته بهتره منابع ویتامین بیوتین بیشتر مصرف بشه مثل مغزیجات، موز، قارچ، کلم بروکلی، اووکادو، سالمون و ساردین و.

هفته ۱۶ بارداری از ماه چهارم بارداری:

موهای کرکی بدن کنجد، باعث تنظیم دمای بدنش میشه بیشتر این موها قبل از تولد میریزن.میتونه دور چشماش رو چروک بندازه اخم کنه و لبخند بزنه !!

تغذیه این هفته:از ابتدای هفته ۱۶ بارداری، شما باید مکمل مولتی ویتامین را شروع کنید مثل پرگمام، پرگناکیر، اکتی ناتال و …. اگز مولتی را شروع کردی نیازی به ادامه دادن مکمل اسید فولیک نیست.همچنین روزانه یک عدد قرص آهن را شروع میکنید.

هفته ۱۷ بارداری از ماه چهارم بارداری:

در این هفته دیگه به راحتی، صداهای خارج از بدن رو میشنوه حتی گاهی صداهای ناگهانی باعث پراندانش در رحم میشه.عضلات قفسه سینه اش شروع به انجام حرکاتی مثل حرکات تنفسی میکنه.

تغذیه مناسب:بهتره در این هفته از مواد غذایی خونساز استفاده کنید: انواع کباب های مغز پخت، عدسی و تخم مرغ،  انواع جوانه ها ( فقط بصورت پخته) ، حبوبات پخته و ….

رژیم سه ماهه دوم بارداری

❌اگر میخواهید در سه ماهه دوم بارداری مواد غذایی مغذی و مقوی را دریافت کنید…

❌اگر میخوای مواد غذایی لازم برای رشد قدی جنین در رژیم گنجانده شود…

❌اگر میخوای یک برنامه غذایی کامل و جامع داشته باشید…

رژیم سه ماهه دوم بارداری را از دایرکت و یا واتس اپ ۰۹۰۳۸۰۲۰۴۳۵ تهیه کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.