مصرف پای مرغ در بارداری مجازه؟

تاریخ انتشار : ۰۱/۱۰/۱۴۰۱

فهرست مطالب

ایا مصرف پای مرغ در بارداری مجازه؟ متاسفانه بدلیل مشکلات اقتصادی اخیرا پای مرغ جای مرغ را در سفره بسیاری از خانواده ها گرفته است. از سویی دیگر برخی افراد، پای مرغ را بدلیل یک سری باورهای اشتباه مصرف میکنند. در این مقاله،این باورهای رایج و اشتباه مورد بررسی قرار گرفته است.

اول در مورد ترکیبات پای مرغ بدانیم:

  • هر ۱۰۰ گرم پای مرغ ۲۱۵ کالری دارد که ۶۳ ٪ این کالری مربوط به چربی و ۳۷٪ باقیمانده آن، مربوط به پروتئین است.
  • ۱۰۰ گرم پای مرغ، تنها ۶ ٪ کلسیم و آهن مورد نیاز روزانه را تامین میکند که رقم چشمگیری نیست.

پس بطور کلی نمیتوان پای مرغ را به عنوان یک ماده غذایی تامین کننده ویتامین ها و کلسیم و آهن به شمار آورد.

آیا پای مرغ در بارداری برای پا درد ، مفاصل و غصروف ها موثر است؟!

پای مرغ حاوی گلوکز امین و کندراتین است. هر چند این مواد، ترکیبات ضروری برای ساخت و ترمیم غضروف ها و مفاصل هستند، ولی میزان آنها در پای مرغ، در حدی نیست که بتوانند نقش درمان کننده داشته باشند.

ادعاهای موجود در این زمینه، افراطی به نظر میرسند و هنوز هیچ مستندات علمی و ثابت شده ای در خصوص نقش پای مرغ در درمان مشکلات استخوانی و مفصلی موجود نیست.

فریب حالت ژلاتینی پای مرغ را نخورید!!

پروتئین موجود در پای مرغ، پس از پخت، به حالت ژلاتینی در می آید. باور عموم بر این است که این حالت ژله ای، در ساخت مایع مفصلی نقش موثری دارد.

اما هیچ گونه شواهد علمی و معتبری تایید کننده این موضوع نیست.

این‌موضوع در رابطه با پاچه، پاستیل و ژله هم صدق میکند.

چه افرادی باید در مصرف پای مرغ احتیاط کنند؟!

به دلیل کلسترول بالای موجود در پای مرغ، توصیه میشود افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی در مصرف آن احتیاط کنند. بطور کلی، برای کاهش میزان چربی پای مرغ، باید پس از جوشاندن آن، کاملا سرد شده، سپس چربی آن جدا شود. پای مرغ در بارداری

و اما پای مرغ در بارداری:

مصرف پای مرغ در بارداری مجازه اما پوست پای مرغ ممکن است حاوی آنتی بیوتیک باشند. بنابراین به همه بویژه مامان های باردار توصیه میشه پای مرغ را صرفا از فروشگاه هایی که محصولات ارگانیک عرضه میکنند، تهیه کنند.

رژیم های بارداری اومادایت

تغذیه دوران بارداری مهم است و رژیم های بارداری اومادایت بالاترین کیفیت و بروز ترین مطالب را دارد و مواد غذایی مجاز و غیر مجاز را براتون مشخص میکنه و همراه و پشتبانی در دوران بارداری خواهد بود. دریافت از دایرکت اینستاگرام  و یا واتس اپ ۰۹۰۳۸۰۲۰۴۳۵و یا سایت

یک نظر در “مصرف پای مرغ در بارداری مجازه؟

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.