در ماه هشتم بارداری چی بخوریم؟!

تاریخ انتشار : ۲۰/۱۱/۱۴۰۲

فهرست مطالب

در ماه هشتم بارداری چی بخوریم؟!( از هفته ۳۱ تا ۳۴ بارداری چه خبره؟)

هفته ۳۱  از ماه هشتم بارداری:

اندام های جنسی کنجد در ماه هشتم بارداری شما بطور کامل تشکیل شده اند. اگر نوزاد شما پسر باشه بیضه به درون کیسه های بیضه میوفته و اگر دختر باشه دستگاه تناسلیش کامل میشه.

تغذیه مناسب :برای اینکه بدنتان ورم نداشته باشد توصیه می شود مصرف نمک را به حداقل برسانید و غذاهای کم نمک بخورید، چون نمک باعث احتباس آب در بدن و به دنبال آن ورم می شود. در ضمن از مصرف غذای مانده، فست فود، غذاهای آماده و نیمه آماده و کنسروی و سوسیس و کالباس پرهیز کنید و سعی کنید کمتر غذای کمتر سرخ شده مصرف کنید.

هفته ۳۲ از ماه هشتم بارداری:

موهای پرزمانندی که چند ماه گذشته بدن کنجد شما رو پوشانده بوده شروع به ریزش میکنن و به دلیل رشدی که داشته فضای کمتری برای لگد زدن دارد.

تغذیه مناسب:هفته ۳۲ به بعد بارداری اوج وزن گیری جنین است و شما باید برنامه غذایی داشته باشید تا خودتان کمترین وزن گیری و جنین بیشترین وزن گیری را داشته باشد.غذاهای پروتئینی در وزن گیری جنین بارزترین نقش را دارند.

هفته ۳۳ از ماه هشتم بارداری:

از این هفته کنجد شما میتونه به راحتی در رحم بخوابه و بیدار بشه.بدنش بطور کامل شکل گرفته اما هنوز اندامش ظریف و باریکه !!

تغذیه مناسب:،تا پایان سه ماه آخر بارداری مغز جنین ممکن است ۳ یا ۴ برابر بزرگ‌تر از اندازه  ابتدایی شده باشد برای  افزایش سرعت رشد اندازه و عملکرد مغز، جنین به تغذیه  مقوی و خاصی نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین مواد موثر نوعی اسید چرب امگا ۳( DHA) است که اغلب در ماهی وجود دارد.این ماده حیاتی به رشد سلول‌های مغز جنین کمک کرده وروی نخاع را می‌پوشاند. اسیدهای چرب در سه ماهه آخر بارداری به طور ویژه در رشد مغز  موثر بوده و بدن جنین آن ها را به سمت این اندام هدایت می کند به همین دلیل  این زمان بهترین فرصت برای افزایش این نوع اسید چرب امگا ۳ با مصرف ماهی ، روغن کانولا یا گردو است.

هفته ۳۴ از ماه هشتم بارداری :

کنجد شما از این هفته به بعد قادر به تشخیص کامل روشنایی از تاریکی است. می تونه چشمک بزنه.ورنیکس ماده سفید رنگی که برای محافظت از پوست هست، ضخیم تر میشه.

تغذیه مناسب:در ماه‌های آخر به خصوص ماه هشتم مصرف غذاهای حاوی کلسیم و آهن بسیار مهم است. از دست دادن مقدار زیادی خون در حین زایمان (طبیعی و سزارین) امری کاملا طبیعی است. به همین دلیل باید قبل از زایمان، مادر غذاهای حاوی آهن بسیار زیادی مصرف کند تا بدن قدرت لازم را برای زایمان داشته باشد. کلسیم نیز به استحکام استخوان جنین در این ماه‌ها بسیار کمک می‌کند. برخی از غذاهای حاوی کلسیم و آهن عبارتند از: سبزیجات برگ سبز، آجیل، میوه خشک، ماهی، لبنیات، موز، زردآلو، زرده تخم مرغ و گوشت بدون چربی.

✔️ اگر میخواهید برنامه غذایی برای وزن گیری جنین داشته باشید.

✔️ اگر میخواهید برنامه غذایی یک هفته قبل و یک هفته بعد از زایمان ( طبیعی یا سزارین) را داشته باشید.

✔️ اگر میخواهید افزایش وزن خودتون کنترل بشه و بی روه بالا نرود.

رژیم سه ماهه سوم بارداری اومادایت را از دایرکت یا واتس اپ ۰۹۰۳۸۰۲۰۴۳۵ تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.