اندازه شکم و رشد جنین

تاریخ انتشار : ۲۱/۱۱/۱۴۰۲

فهرست مطالب

مسئله ی مورد بحث امروز ما اندازه شکم و رشد جنین است.

از هفته چندم شکم در بارداری برجسته میشه؟!آیا اندازه شکم نشان دهنده میزان رشد جنین است ؟!

پاسخ خیر است. اغلب اوقات سایز و بزرگی شکم تعیین کننده ی میزان رشد جنین نیست. گاهی علاوه بر رشد خوب جنین، شکم سایز و ظاهری کوچک دارد و بالعکس ممکن است جنین درشتی نداشته باشیم اما فرم و سایز شکم بسیار بزرگ باشد. ظاهر شکم ملاک میزان رشد جنین نمی باشد و این مساله باید در سونوگرافی سنجیده شود.

اندازه شکم و رشد جنین در سه ماهه اول :

تا هفته ۱۲ بارداری رحم هنوز در لگن هست و اصلا داخل شکم نیامده است.حدود هفته ۱۲ رحم به اندازه گریپ فورت میرسه و کم کم داره از لگن خارج میشه.

اندازه شکم و رشد جنین در سه ماهه دوم بارداری:

حالا دیگه رحم از لگن بیرون اومده و از هفته ۱۲ تا ۱۸ دیگه کم کم برجستگی کوچکی روی شکم قابل دیدنه! از هفته ۱۸ تا ۲۰ برجستگی قله رحم به حد ناف رسیده و برای اطرافیان هم قابل رویت میشه! از هفته ۲۰ به بعد سایز رحم قابل اندازه گیری میشه، حتی با سانت!! یعنی با سانت از خط بالای بیکنی تا قله رحم اندازه گیری میشه و مساوی با هفته بارداری هست.

اندازه شکم و رشد جنین در سه ماهه سوم بارداری:

از هفته ۲۶ تا ۳۰ رشد سایز رحم و شکم زیاد میشه.از هفته ۳۰ تا ۳۲ رشد رحم باعث برجستگی بیرون شکم میشه . در نهایت از هفته ۳۲ تا ۳۶ شما بزرگترین سایز شکم را در دوران بارداری خواهید داشت!!!

اما رژیم بارداری اومادایت

می دونم یکی از دغدغه های مامان باردار مخصوصا در سه ماهه اول بارداری اینه چی بخورند برای جنین خوب باشه و یا مواد غذایی که خطر سقط جنین را بیشتر میکنه بشناسند. سه ماهه اول بارداری دوران حساس و شکل گیری مغز جنین است باید محتاط باشند.

❌اگر نگران این هستی که نکنه همه مواد مغذی و مقوی به جنین نرسه…

❌اگر ویار و حالت تهوع شدید دارید…

❌ اگر میخوای یه برنامه غذایی داشته باشی که همه مواد مغذی داخلش گنجانده باشه

رژیم بارداری سه ماهه اول بارداری را از دایرکت یا واتس اپ ۰۹۰۳۸۰۲۰۴۳۵ تهیه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.