تغذیه دوران بارداری چرا مهمه؟

تاریخ انتشار : ۲۲/۱۲/۱۴۰۱

فهرست مطالب

بارداری دوره حساس زندگی !!

بارداری یک دوره حساس در زندگی مادر و جنین است و تغذیه دوران بارداری در این مدت بر تولد نوزاد سالم بسیار تاثیر گذار است.

قد، وزن قبل از بارداری، فعالیت های بدنی و سلامت او در رژیم غذایی که باید در این دوران داشته باشه، تاثیر گذار است و تغذیه سالم و کافی، عوارض حین بارداری ( مانند فشار خون بارداری و دیابت بارداری ) و عوارض بعد از بارداری مانند افسردگی و پوکی استخوان را کاهش میدهد.

تغذیه دوران بارداری یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر سلامت مادر و جنین تأثیر می‌گذارد. بارداری زمانی است که نیاز به مصرف مواد غذایی با کیفیت و کمیت مناسب افزایش می‌یابد.

 

تغذیه دوران بارداری

 

کم خوری و پرخوری

کم خوری و پرخوری، هر دو عوارضی را برای مادر و جنین همراه دارد، اما یک مشاور تغذیه با تجربه میتواند نوع مواد غذایی مورد نیاز و مقدار آن ها را برای مادر باردار تعیین کند تا هم عوارض ذکر شده کاهش یابد و هم مادر وزن گیری مناسبی داشته باشد.

تغذیه دوران بارداری و وزن مناسب

توجه داشته باشید که مقدار وزن مناسب برای هر مادر باردار، بستگی به وزن قبل از بارداری و شرایط سلامتی و تغذیه دوران بارداری او دارد و مقدار انرژی و پروتئین مورد نیازش در سه ماهه اول و سه ماهه دوم و سوم متفاوت خواهد بود.

بنابراین داشتن یک برنامه غذایی جامع و کامل در هر سه ماهه بارداری میتونه بخشی از نگرانی های شما را در مورد وزن جنین،  هوش جنین و همچنین وزن خودتان را کاهش دهد.

رژیم های بارداری اومادایت

– انتخاب منابع سالم و متنوع از هر گروه غذایی: برای رشد و تکامل جنین، نیاز به انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها وجود دارد. بنابراین، باید از منابع سالم و متنوع از هر گروه غذایی (غلات، سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات، گوشت و حبوبات) استفاده کرد. به عنوان مثال، برای تأمین آهن، می‌توانید از گوشت قرمز، سبزیجات رنگین، خشکبار و غلات غنی شده با آهن استفاده کنید.

تغذیه دوران بارداری مهم است و رژیم های بارداری اومادایت بالاترین کیفیت و بروز ترین مطالب را دارد و همراه و پشتبانی در دوران بارداری خواهد بود. دریافت از دایرکت و یا واتس اپ ۰۹۰۳۸۰۲۰۴۳۵و یا سایت

2 نظر در “تغذیه دوران بارداری چرا مهمه؟

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.